Vår kundservice tar emot både allmänna och specifika frågor om vatten och avlopp i Simrishamns och Tomelilla kommun. Innan du skickar ditt ärende, titta gärna på svaren bland våra vanliga frågor.
Felanmälan
Har du upptäckt ett akut fel? Akuta fel kan vara en läcka, missfärgat vatten eller att du inte har vatten i kranen. Då går det bra att ringa vårt beredskapsnummer.
Akuta ärenden
|
Simrishamn
|
Tomelilla
|
---|---|---|
Vardagar, kl 7-16
|
0417-77 78 00
|
0417-77 78 00
|
Övrig tid
|
040-676 90 80
|
040-676 90 85
|
Om ditt ärende inte är akut gör du en felanmälan via formuläret på denna sida. När du har skickat in din felanmälan kontaktar vi dig inom två vardagar.
Få sms med viktig information
Det händer att vi behöver stänga av vattnet vid planerat eller akut ledningsarbete. Registrera ditt telefonnummer i vår sms-tjänst via formuläret på denna sida, så får du snabbt information som rör din fastighet. Tjänsten är kostnadsfri.
Kontakt
Telefon: 0417-77 78 00, vardagar 9-12
E-post: kontakt@osterlenva.se
Adress
Kontor Tomelilla: Nybogatan 2b, 273 30 Tomelilla
Kontor Simrishamn (Stengården): Branteviksvägen 58, 272 37 Simrishamn
Fakturaadress: EDI, Österlen VA, 559244-4029, GLN 7340109101257, VAN-Operatör: Tieto Sverige. Peppolid 0007:5592444029. PDF: faktura@osterlenva.se
Viktigt! Ange alltid referensnummer
Organisationsnummer: 559244-4029