Vår kundservice tar emot både allmänna och specifika frågor om vatten och avlopp i Simrishamns och Tomelilla kommun. Innan du skickar ditt ärende, titta gärna på svaren bland våra vanliga frågor.
Självservice
Många av våra vanligaste ärende kan du utföra själv i vår självservice-portal, vilken ni hittar här.
Kontakt
Telefon: 0417-77 78 00, vardagar 9-12
E-post: kontakt@osterlenva.se
Felanmälan
Har du upptäckt ett akut fel? Akuta fel kan vara en läcka, missfärgat vatten eller att du inte har vatten i kranen. Då går det bra att ringa vårt beredskapsnummer.
|
Akuta ärenden
|
Simrishamn
|
Tomelilla
|
|---|---|---|
|
Vardagar, kl 7-16
|
0417-77 78 00
|
0417-77 78 00
|
|
Övrig tid
|
040-676 90 80
|
040-676 90 85
|
Om ditt ärende inte är akut gör du en felanmälan via formuläret på denna sida. När du har skickat in din felanmälan kontaktar vi dig inom två vardagar.
Få sms med viktig information
Det händer att vi behöver stänga av vattnet vid planerat eller akut ledningsarbete. Registrera ditt telefonnummer i vår sms-tjänst via formuläret på denna sida, så får du snabbt information som rör din fastighet. Tjänsten är kostnadsfri.
Systemet vi använder hämtar uppgifter om personer som är folkbokförda på berörda adresser och matchar sedan dessa med det telefonnummer abonnenten själv har registrerat. Om inget nummer finns registrerat (till exempel vid kontantkort eller företagsabonnemang) kan systemet inte hitta något nummer, och då riskerar man tyvärr att inte få något sms.
Därför är det viktigt att själv kontrollera och registrera sitt telefonnummer på den adress där man vill få information.
Adress
Kontor Tomelilla: Nybogatan 2b, 273 30 Tomelilla
Kontor Simrishamn (Stengården): Branteviksvägen 58, 272 37 Simrishamn
Fakturaadress
EDI, Österlen VA, 559244-4029, GLN 7340109101257, VAN-Operatör: Tieto Sverige. Peppolid 0007:5592444029. PDF: faktura@osterlenva.se
Viktigt! Ange alltid referensnummer.
Organisationsnummer: 559244-4029