Vattentjänstplan för Tomelilla på samråd
Tomelilla kommun har i samarbete med Österlen VA tagit fram ett förslag till en vattentjänstplan.
Akuta ärenden
|
Simrishamn
|
Tomelilla
|
---|---|---|
Vardagar, kl 7-16
|
0417-77 78 00
|
0417-77 78 00
|
Övrig tid
|
040-676 90 80
|
040-676 90 85
|
På grund av ett ledningsarbete på Fabriksgatan stänger vi av vattnet för boende på Simrishamn: Fabriksgatan, Lästgatan Simrishamn 2024/05/20 kl. 19:00 till 2024/05/21 kl. 04:00.
Tappa upp vatten för eget bruk innan avstängning. När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning.
Missfärgat vatten efter vattenavstängningen, kan förekomma i ett större område än som berörs av vattenavstängningen.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Simrishamn kundtjänstUnder vecka 19-20 så genomför vi ett planerat ledningsarbete på Mälarhusvägen i Mälarhusen. Under genomförandet så kommer vi att tillfälligt tömma schaktgropen på vatten för att kunna arbetet på ett säkert sätt. Vattnet pumpas upp och släpps ut på marken cirka 50 meter från grävplatsen. Vattnet är helt rent och därmed ofarligt. Efter avslutat arbete kommer uppgrävda ytor att återställas.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Simrishamn kundtjänstLedningar för dricksvatten och spillvatten ska bytas ut på och omkring Norra Äppelrosvägen och trafiken behöver därför ledas om under veckorna 19-25. Under projektet kommer vi att behöva stänga av vattnet tillfälligt. Mer information kommer när vi vet exakt tidplan för avstängningen. Arbetet utförs av Svevia.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Simrishamn kundtjänstDen senaste tidens kraftiga regnande i kombination med snabb snösmältning har gjort att marken just nu är mättad och ledningsnätet överbelastat. Det kan skapa problem för vissa fastighetsägare med inträngande vatten.
Den senaste tidens kraftiga regnande i kombination med snabb snösmältning har gjort att marken just nu är mättad och ledningsnätet överbelastat. Det kan skapa problem för vissa fastighetsägare med inträngande vatten. Har du drabbats av översvämning ska du först kontakta ditt försäkringsbolag och sedan Österlen VA.
Anmäl alltid källaröversvämning till ditt försäkringsbolag. Det är försäkringsbolaget som ersätter eventuella skador och som hjälper dig med saneringsåtgärder i det akuta skedet.
Rapportera även översvämningen till oss. Då kan vi se samband och få en bild över var de största problemen finns. Det bidrar till planeringen av våra insatser för att förebygga och minska risken för översvämningar.
Du kan använda formuläret på den här sidan eller kontakta kundtjänst via e-post eller telefon. Om du skickar ett mejl ska du ange:
Observera att denna rapportering endast är information till oss om att källaröversvämningen skett. Du kommer inte automatiskt bli kontaktad av oss när du rapporterar att en källaröversvämning skett. Vi kontaktar dig om vi har frågor.